Aangezien de pandemie zowel in Europa als daarbuiten nog steeds voortwoekert, is de schaal van het in-person element van Vitafoods Europe dit jaar begrijpelijkerwijs anders, deels vanwege de reisbeperkingen die in sommige landen nog steeds van kracht zijn. De pandemie heeft opnieuw de aandacht gevestigd op het microbioom, waarbij het afgelopen jaar ook veel aandacht is besteed aan de gezondheid van het immuunsysteem en bredere voordelen van darmgezondheidsproducten voor de consument.

Stemming en mobiliteitstrend
Wat betreft de grote trends voor Vitafoods Europe, wijst Lee erop dat een ander gebied dat het afgelopen jaar meer belangstelling heeft gekregen, de mentale en cognitieve gezondheid is.
“De toename van stress als gevolg van de wereldwijde COVID-19 pandemie, als gevolg van veranderingen of hernieuwde druk op ons werk, thuis en sociale leven, maar ook op onze gezondheid. Dit heeft ertoe geleid dat mentaal welzijn en cognitieve prestaties belangrijker zijn dan ooit.”
Toen consumenten tijdens de pandemie op zoek gingen naar manieren om thuis fit te blijven, ontstonden er bovendien kansen voor merken om zich aan te passen aan de opkomende actieve consument thuis – waardoor de belangstelling voor een toch al bloeiende markt voor sportvoeding werd aangewakkerd.

Link naar artikel: Hybride aanpak Vitafoods